Friday, February 22, 2013

Al Kisah...


Dah lama rasanya aku x menulis...hummm...mmg dah lama x menulis...dulu aku mmg sangat sangat suka menulis ni...skrip,cerpen,novel,sajak...tp sejak aku kerja,,sambung belajar,,dan mengejar karier (wahwahwahhh....) aku terlupa dgn hobi aku yg satu ni...

Zaman aku sekolah menengah dulu,,aku selalu mnghadap komputer nih..macam2 aku tulis tp zaman tu semua data tulisan simpan dlm disket..hehehehe...komputer zaman sekarang dah x pakai disket..so semua tulisan aku xleh bukak dah...:-(

Then aku pernah ada buku khas tulis sajak2 nih..tp ntah mana pegi buku tu..yerlaaa..dah berapa tahun aku tinggalkan sekolah,,mak aku pulak hobi pindah2 rumah ni...sepatutnya buku still ada,,sure mak aku simpan kt rak2 buku bapak aku...yg bapak aku pulak hobi membaca...jadi dah terlalu banyak buku kt rak2 dia tuh...dah besebudal aku tengok,,mmg x jumpa lah buku sajak aku tuh...

Aku pernah juga tulis blog...masa tu zaman Friendster..blog aku tu dlm Frienster lah..tp baru2 ni aku bukak Friendster,,dah lain rupanyer..(sejak ada FB n Twitter mmg dah x buka Friendster) so semua gambar2 n blog tuh burn...hummm....

Tp nasib baik lah aku sempat print beberapa skrip n novel yg pernah aku tulis zaman sekolah dulu...n aku baru terjumpa kat rak2 buku bapak aku...next time aku upload gambarnyer yeh...hihihihihi...tp aku menyedari sesuatu selepas penemuan itu,,dimana aku ni ternyata mempunyai bakat menulis nih...(ecewwaaahhh)

So..aku ingat aku nak start menulis balik lah..nak asah balik otak aku nih...dgn itu aku akan mulakan dgn JINGGA...humm...nak tau apa maksudnya JINGGA?? N kenapa aku memilih JINGGA mewakili nama aku...teruskan membaca post seterusnya....

No comments:

Post a Comment